Сьогодні поняття «квест» визначається як аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.
Веб-квест – це сайт в інтернеті, з яким працюють учасники, досягаючи поставленої мети. Вперше технологія «веб-квест» (WebQuest) була використана влітку 1995 року Берні Доджем,
професором освітніх технологій Університету Сан-Дієго (США).
Веб-квест – проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси інтернету.
Зважаючи на сучасні можливості бібліотек (наявність комп'ютерів та доступу до інтернету), на зацікавленість користувачів-дітей у використанні всесвітньої мережі (саме тут, а не у
книжковому фонді, на жаль, молоде покоління почувається найбільш упевнено), здається цілком виправданим застосування цієї методики в бібліотечній галузі. Крім того, юні користувачі бібліотек з
ентузіазмом сприймають нові форми і методи роботи, а веб-квести, які з успіхом використовуються за кордоном, на жаль, ще маловідомі і нашим освітянам, і учням.
Не секрет, що більшу частину необхідної інформації користувачі шукають саме в інтернеті, витрачаючи при цьому багато часу, і в підсумку не завжди отримують відповіді на свої
запитання. Це стало поштовхом до створення веб-квестів як інноваційної форми роботи у бібліотеці, яка дає змогу не лише популяризувати твори місцевих авторів, а й власні
електронні ресурси.
Особливістю веб-квестів є те, що частина інформації або вся інформація, розміщена на сайті для індивідуального та групового ознайомлення, знаходиться насправді на
різних веб-сайтах. Завдяки гіперпосиланням користувачі цього не відчувають, а працюють в єдиному інформаційному просторі. Підсумком роботи над веб-квестом може бути як створення
нових веб-сторінок з даної теми, так і інші творчі роботи в електронній, усній чи друкованій формі.
Перший зі створених працівниками відділу веб-квест носить назву – «Письменники Рівненщини» та має в основі завдання-загадку, яка потребує синтезу інформації зі списку інтернет-джерел. Квест має наступну
структуру:
WELCOME (стартова сторінка);
ВСТУП (містить формулювання теми, огляд всього квесту);
ЗАВДАННЯ (яке учасники повинні виконати під час самостійного дослідження);
ПРОЦЕС (опис основних етапів роботи; рекомендації з використання інформаційних ресурсів);
ВИСНОВОК (результати роботи, питання для подальшого вивчення теми).
Працюючи над виконанням завдання квесту, учасники знайомляться з інтернет-сайтами, на яких є інформація про місцевих письменників, дізнаються про публікації їх творів.
Вже перший досвід проведення заходу показав зацікавленість вчителів у застосуванні новітньої технології та отримав схвальні відгуки учасників - учнів 10-го класу.
Другий квест «Стежками його дивосвіту» (за творчістю Євгена Шморгуна)
розрахований на роботу учасників у групах. Виконуючи його завдання, користувачі вчаться аналізувати і систематизувати отриману інформацію, знайомляться з біографією та творчістю, видавничою та
громадською діяльністю нашого видатного земляка.
Відомо, що формування будь-якої компетентності проходить через практичну діяльність. У результаті роботи над веб-квестом «Стежками його дивосвіту» учасниками були створені презентації, які попри
певні недоліки, пов’язані з стислим терміном виконання завдання, все ж засвідчують ефективність виконаної роботи.
Продовжуючи роботу з популяризації творчості рівненських письменників, працівники відділу підготували веб-квест "Секрет успіху Олександра Ірванця".
З метою популяризації творчості рівненських поетів створено веб-квест для дітей молодшого шкільного віку "У пошуках поетичних перлин". Виконуючи його завдання діти здійснюють знайомство з такими авторами, як Анна Лимич, Леонід Куліш-Зіньків, Любов Пшенична, Ростислав Солоневський, Роман Демчук та Петро Катеринич.
Приклади веб-квестів з літератури, які створені освітянами для вивчення різних тем шкільної програми: